Thursday, 11 February 2010

Pomysl



"Pomysl"
Wislawa Szymborska
Przyszedl mi pewien pomysl
na wierszyk? na wiersz?
To dobrze - mowie - zostan, pogadamy.
Musisz mi wiecej o sobie powiedziec.
Na co on szeptem kilka slow na ucho.
Ach, o to chodzi - mowie - to ciekawe.
Od dawna juz te sprawy leza mi na sercu.
Ale zeby wiersz o nich? Nie, na pewno nie.
Na co on szeptem kilka slow na ucho.
Tak ci sie tylko zdaje - odpowiadam -
przeceniasz moje sily i zdolnosci.
Nawet bym nie wiedziala, od czego mam zaczac.
Na co on szeptem kilka slow na ucho.
Mylisz sie - mowie - wiersz zwiezly i krotki
o wiele trudniej napisac niz dlugi.
Nie mecz mnie, nie nalegaj, bo to sie nie uda.
Na co on szeptem kilka slow na ucho.
Niech ci bedzie, sprobuje, skoro sie upierasz.
Ale z gory uprzedzam, co z tego wyniknie.
Napisze, przedre i wrzuce do kosza.
Na co on szeptem kilka slow na ucho.
Masz racje - mowie - sa przeciez inni poeci.
Niektorzy zrobia to lepiej ode mnie.
Moge ci podac nazwiska, adresy.
Na co on szeptem kilka slow na ucho.
Tak, naturalnie, bede im zazdroscic.
My sobie zazdroscimy nawet wierszy slabych.
A ten chyba powinien...chyba musi miec...
Na co on szeptem kilka slow na ucho.
No wlasnie, miec te cechy, ktore wyliczyles.
Wiec lepiej zmienmy temat.
Napijesz sie kawy?
Na co on westchnal tylko.
I zaczal znikac.
I zniknal.
Joy Journal: "Trevor przejezdzajacy kolo mojego biurka w pracy i zamieniajacy kilka slow pare razy dziennie."

2 comments:

Poetic Artist said...

I do love your work and the sad thing I can not read the words. I can only speak or read english.. I do wish you would put a translator on your blog..I hope that is not rude asking..I am a lover of words.
Katelen.
LOL.. I also need to put one on my blog.

simplyred said...

Why have you quit posting in English also?

Ernie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© All images, text and ideas remain the copyright of Aneta Szkudlarek
Please do not copy or use in any format without the written permission of the artist.

Inspiration

Loading...

Visitors